Welcome

Cuma sekadar luahan dari hati

Monday, August 24, 2009

KJTR

Hari ini merupakan hari pertama berpuasa pada hari bekerja. Aku menjangkakan pelanggan akan ramai hari ini, tetapi yang sebaliknya terjadi. Banyak kali juga aku dan rakan-rakan yang lain menguap sambil menunggu pelanggan datang. Hehehe buruk betul perangai menguap di depan kaunter. Nasib baik “supervisor” tak nampak.

Ada perkara yang bermain di fikiran aku sekarang. Salah satunya kedaan aku di pejabat. Beberapa minggu yang lalu aku telah mendapat sms yang bukan2 daripada seseorang di pejabat. Isi kandungan sms itu tak dapatlah aku nak ceritakan di sini. Biarlah rahsia…. Tapi cukuplah kalau aku cakap mesej macam tu boleh buat sesiapa saja akan hilang tumpuan terhadap kerja.

Biar aku tegaskan di sini, jika keadaan masih terkawal mungkin tidak mengapa. Tapi sekarang keadaan seperti sudah jadi lain. Bila duduk beramai-ramai, hanya aku seorang saja yang ditegurnya sedangkan ramai lagi yang lain yang berada di situ. Aku jadi pelik dan hairan. Geli pun ada…Eeeeee…. Tak sedar diri sudah beristeri dan umur pula seperti dah layak jadi ayah aku kottt???

Tetapi aku tak dapat nafikan, bila terjadi sesuatu kepada aku dia akan selalu “backing” aku. Kemudian semasa aku hendak memohon cuti raya, orang lain semua perlu di’cantas’ cuti mereka tetapi tidak aku. Dari satu segi aku merasakan seperti aku telah menyalahgunakan keadaan ini. Tapi bukan aku yang minta benda ni terjadi. Adakah aku hipokrit?

Buat masa sekarang ni aku cuma perlu bertahan dan buat tak tahu saja jika ada yang pelik2. Nasib baik sekarang ni dia dah tak ada lagi sms kepada aku. Sejak dia dimasukkan ke hospital selama seminggu akibat denggi minggu lalu, dia sudah tidak lagi menghantar sms yang merapu kecuali ucapan selamat berpuasa pada 1 Ramadhan lepas.

Walau apa sekalipun, aku perlu berhati-hati.

1 comment:

lydia said...

woot 1st to comment =p
tija da ade blog ek? ape ni tija byk ketinggalan la. tak cite pon pasal eye candy la, and now ade stalker la... ni goss yg menarik!!!