Welcome

Cuma sekadar luahan dari hati

Friday, August 21, 2009

Something sweet~~~

Seorang lelaki datang ke kaunter aku setelah nombornya dipanggil. Setelah menjawab salam yang aku beri, dia tersenyum manis sambil memandang aku seperti orang yang sudah kenal aku atau berjumpa dengan aku sebelum ni.

Aku tak nafikan sebelum ni pun memang dia pernah berurusan di kaunter aku, kerana mukanya memang “familiar”. Mukanya agak “cute” dan boleh tahan (pada pandangan mata aku la). Ketika kusyuk menaip maklumatnya di skrin komputer, aku merasakan seperti diperhatikan dan terus memandang ke arahnya.

Seperti yang aku jangka dia memang sedang merenung ke arah aku, dan mungkin kerana terkejut dia tersenyum malu lantas memalingkan muka ke arah lain dengan baki senyuman masih lagi di bibir. Aku jadi pelik, dan tersenyum sendirian.

“Sarung tangan hitam tu beli di mana?” tiba-tiba dia bertanya.

“Haaa..? apa dia? Sarung tangan?” aku menjawab semula kerana tidak faham dengan soalan. Aku jadi bengong sekejap sedangkan aku memang sedang memakai sarung tangan hitam di tangan kanan bertujuan untuk mengambil cap jari pelanggan lelaki.

“Apa…? Ooohhh… sarung tangan ni? Emm pejabat yang provide sarung tangan ni. Saya pun tak tahu diorang beli kat mana” jawab aku separuh kelam kabut. Ishhh…kenapa aku jadi kelam kabut pulak ni? Aku jadi macam tak keruan je. Hehe. Aku memang suka tengok muka dia mungkin sebab muka dia yang “sweet” agaknya. Aku terasa seperti dia sengaja cari soalan untuk berbual-bual dengan aku.

Sepanjang urusniaga itu deria keenam aku (“sixth sense” la pulak…) masih dapat rasa matanya yang memerhatikan aku. Setelah selesai, aku menyerahkan semua dokumen kepadanya sambil mengucapkan terima kasih dan salam. Dia mengucapkan terima kasih kembali dan mula bangun.

Sebelum beredar dari kaunter, dia berpaling dan mengucapkan terima kasih SEKALI LAGI sambil tersenyum amat manis….(huhu ke aku je yang perasan ni?). Waahhhh..cair aku dibuatnya…

Bila aku semak semula maklumat diri dia, rupanya dia muda setahun dari aku. Haha “cancel” lah. Aku tak berminat dengan lelaki lebih muda. Lelaki yang datang berurusan di kaunter hanyalah sebagai “eye candy” pada aku. Tengok boleh, usik jangan. Huhu…..

5 comments:

░♥si lampu neon♥░ said...

alaaa mude ke! hancur harapn ko weh!utk aku bleh la kot? kah3

fruzlevin said...

where my bchuk2 ..

varsha said...

well mr. fruzlevin... u nak jadi i nye eye candy ker??? :P

eliyana said...

ni blog aku ija : http://just4trying.blogspot.com/

fruzlevin said...

bkn hari2 dah jadi ke? hehe